Fakturering

Alle fakturaer til Herning Kommune skal sendes elektronisk. Se her, hvordan du gør.

NemHandel

NemHandel gør det muligt at sende faktura direkte over internettet. Du kan gratis sende elektroniske fakturaer ved hjælp af NemHandel til alle offentlige myndigheder og institutioner.

Sådan sender du en faktura med NemHandel

Der flere muligheder at sende en faktura med NemHandel:

Brug dit økonomisystem

Hvis dit økonomisystem både kan skabe og sende NemHandel-fakturaer,  er du klar til NemHandel. Spørg din systemleverandør, hvordan du kommer i gang.

Brug dit økonomisystem og NemHandelsprogrammet til forsendelse

Har du et økonomisystem, som kan skabe NemHandelsfakturaer, men ikke har indbygget forsendelse, kan du blandt andet bruge Nemhandelsprogrammet til at sende fakturaen til os. Det er gratis.

Brug en digital fakturaportal

Har du ikke et økonomisystem, kan du sende NemHandelsfaktura via fakturaportaler på internettet. Nogle indtastningsportaler er gratis, mens andre tager et gebyr for deres service.

Benyt eventuelt den gratis fakturablanket under selvbetjening.

Sagsbehandling

I forbindelse med sagsbehandling, hvor Herning kommune modtager fakturaer, vil fakturaoplysningerne blive behandlet i et system, hvor der anvendes AI for at automatisere konteringsprocessen.

Har du spørgsmål?

Rådhuset
Torvet 5
7400 Herning

Tlf.: 96 28 28 28
@: kommunen@herning.dk

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Skriv via Borger.dk (Borger)

Skriv via Virk.dk (Virksomhed)

Giv os din feedback

Hvad synes du om siden?