Send din besked sikkert

Skal du som borger eller virksomhed sende oplysninger, som eksempelvis coronapas, lønseddel eller andet, der indeholder personfølsomme oplysninger, skal du sende det sikkert.

Når du vil sende en sikker mail til Herning Kommune, bør du altid gøre det fra din digitale postkasse på borger.dk eller virk.dk. Personfølsomme oplysninger bør aldrig sendes via almindelig mail.

Skal du bare sende en helt almindelig mail uden personfølsomme oplysninger, finder du kontakt oplysninger på den enkelte side, der beskriver det emne, sagen drejer sig om (det kan være byggesag, pas, affald, hjemmepleje og lignende).

Sådan sender du personfølsomme oplysninger

  1. Gå ind på forsiden af borger.dk (borger) eller virk.dk (virksomhed).
  2. Klik på 'Digital post' øverst på siden.
  3. Log ind med dit NemID/MitID.
  4. Klik på 'Skriv ny post'.
  5. Klik på 'Vælg modtager'.
  6. Skriv 'Herning Kommune' i søgefeltet og klik på forstørrelsesglasset.
  7. Klik på 'Herning Kommune' og efterfølgende på 'Borger (standard)' eller 'Erhverv (standard)'.
  8. Skriv din besked i tekstfeltet og vedhæft eventuel fil (upload ikke for store filer).
  9. Skriv gerne i emnefeltet, hvem beskeden er til (eksempelvis afdeling).
  10. Klik nu på send.

På den måde bliver din besked krypteret, så det kun er modtageren, der kan læse den.

Disse mailadresser skal som udgangspunkt kun bruges af myndigheder, der skal sende personfølsomme oplysninger til Herning Kommune.

Er du derimod virksomhed, skal du være helt sikker på, at du sender krypteret til os, hvis du bruger disse mailadresser. Både modtager og afsender skal sende via en sikret forbindelse. Vi anbefaler istedet, at du benytter virksomhedens digitale postkasse på virk.dk.

Som borger skal du altid sende post via din digitale postkasse på borger.dk, hvis du skriver oplysninger som eksempelvis dit CPR-nummer, uploader filer med private oplysninger eller andet, der ikke kan tåle at blive set af alle. 

Sender du ikke oplysninger, der er personfølsomme, må du selvfølgelig gerne sende os en almindelig mail. 

Herning Kommunes sikre mail-adresser

Hovedpostkassen: kommunen.sec@herning.dk

Børn og Unge: bou.sec@herning.dk

By, Erhverv og Kultur: bek.sec@herning.dk

Borgerservice: kommunen.sec@herning.dk

Direktionens stab: dst.sec@herning.dk

Teknik og Miljø: teknik.sec@herning.dk

Socialforvaltningen: social.sec@herning.dk

Enkeltydelser: ey.soc.sec@herning.dk

Kontakthjælp: ydeadm.sec@herning. dk

Fleksløntilskud: ydeflex.sec@herning.dk

Sygedagpenge: sdp.sec@herning.dk

Jobcentret. jobcenter.sec@herning.dk

Tandplejen: tandplejen.sec@herning.dk

HandicapCenter Herning: hch.sec@herning.dk

Brug Byen: brugbyen.sec@herning.dk

Visitationsenheden: visitator.sec@herning.dk

Har du spørgsmål?

Rådhuset
Torvet 5
7400 Herning

Tlf.: 96 28 28 28
@: kommunen@herning.dk

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Skriv via Borger.dk (Borger)

Skriv via Virk.dk (Virksomhed)

Giv os din feedback

Hvad synes du om siden?