Brevstemmer

Du kan brevstemme fra 20. april til og med 28. maj 2022. Du behøver ikke brevstemme i den kommune, hvor du har bopæl. 

Du har forskellige muligheder for at brevstemme. Du kan finde flere informationer her på siden.

Brevstemmeafgivning foregår på en lidt anden måde end når du stemmer på selve valg- eller afstemningsdagen. Når du har fremvist gyldig legitimation som for eksempel dit pas, kørekort eller dit sundhedskort (det gule sygesikringsbevis), vil du få udleveret stemmeseddel og kuvert, som du skal lægge stemmesedlen i, når den er udfyldt. Du vil derudover få udleveret et følgebrev, som du skal datere og underskrive.

Luk alle
Åben alle

Brevstem i Borgerservice

Du kan brevstemme fra 20. april til og med 28. maj, men vær opmærksom på, at du skal bestille tid, hvis du skal brevstemme i Borgerservice i perioden 25. april frem til 28. maj. Du kan ekstraordinært brevstemme i Borgerservice i Herning uden tidsbestilling 20.-22. april, da vi i den periode overgår til et nyt nummersystem og derfor ikke kan tilbyde tider. Ønsker du at brevstemme i løbet af de første par dage (20.-22. april), skal du blot henvende dig i receptionen i Borgerservice. Det er muligt at brevstemme i hele vores åbningstid i hele brevstemmeperioden.

Derudover vil der være ekstra åbnet for brevstemmer (og pas) i Borgerservice, hvis du bestiller tid:

  • Lørdage 14. maj klokken 09.00-13.00
  • Lørdag 21. maj klokken 09.00-13.00
  • Fredag 27. maj klokken 08.00-12.00
  • Lørdag 28. maj klokken 09.00-16.00

Den Digitale Hotline kan hjælpe med at bestille tid, hvis du ringer på telefon 70 20 00 00. Hotlinen har åbent telefonisk mandag-torsdag 8.00-20.00, fredag 8.00-16.00 og søndag 16.00-20.00.

Husk legitimation, når du skal brevstemme. Vi skal se det fulde CPR-nummer, så medbring sundhedskort, pas eller kørekort.

Brevstem på biblioteket i Herning, Aulum, Kibæk og Vildbjerg

Biblioteket på Østergade i Herning holder åbent for brevstemmer uden tidsbestilling 12. maj 2022 til 27. maj 2022 på hverdage i tidsrummet 15.00-17.00 samt lørdage 14. maj og 21. maj klokken 09.00-13.00, i det omfang politiske arrangementer og lignende tillader det.

Lokalbibliotekerne i Aulum, Kibæk og Vildbjerg holder i udvalgte tidsrum åbent for brevstemmer uden tidsbestilling. Du kan læse mere på bibliotekernes egne hjemmeside.

Læs mere om at brevstemme på bibliotekerne og find åbningstider

Husk legitimation, når du skal brevstemme. Vi skal se det fulde CPR-nummer, så medbring sundhedskort, pas eller kørekort.

Hjælpemidler når du skal brevstemme

I brevstemmeperioden vil det være muligt at brevstemme ved et hæve-sænke-bord og benytte en CCTV-skærm/LED lampe/ikke-håndhold lup samt blindskriftsplade i Borgerservice.

På bibliotekerne vil der være ikke-håndholdt lup og LED lampe.

Mere info

Den Digitale Hotline

Brug for hjælp til digital selvbetjening? DDH logo

Ring 70200000 - dag, aften og weekend

Åbningstider:

Kontaktinfo

Borgerservice
Torvet 5
7400 Herning

Åbningstider for ekspedition

Tlf.: 96282400

Telefontider

Send e-mail

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.