Sikker mail - myndighed til myndighed

Disse mailadresser skal som udgangspunkt kun bruges af myndigheder, der skal sende personfølsomme oplysninger til Herning Kommune.

Er du derimod virksomhed, skal du være helt sikker på, at du sender krypteret til os, hvis du bruger disse mailadresser. Både modtager og afsender skal sende via en sikret forbindelse. Vi anbefaler istedet, at du benytter virksomhedens digitale postkasse på virk.dk.

Som borger skal du altid sende post via din digitale postkasse på borger.dk, hvis du skriver oplysninger som eksempelvis dit CPR-nummer, uploader filer med private oplysninger eller andet, der ikke kan tåle at blive set af alle. 

Sender du ikke oplysninger, der er personfølsomme, må du selvfølgelig gerne sende os en almindelig mail. 

Vi anbefaler, at du læser vejledningen til, hvordan du sender din mail sikkert, hvis ikke du er myndighed

Kontaktinfo

Rådhuset
Torvet 5
7400 Herning

Tlf.: 96 28 28 28
Mail: kommunen@herning.dk

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.