Frivillig til Royal Run
Selvbetjening
Royal Side Run skoleløb-frivillige
Inden alle eleverne kommer, skal der stilles borde op til forplejning, sættes start og mål op og eventuelt nogle pavilloner. Der skal også sættes Royal Run flag ud på ruten.
Der skal være ”flagposter” på ruten under løbet til at vise eleverne vej, ligesom der skal uddeles vand og frugt. Der skal være nogle til at guide lærerne til hvor og hvornår deres elever skal løbe, hvor de kan spise madpakker og lignende.
Opgaven løses onsdag 24. maj klokken 8.00-14.00. Hvis du er frivillig til Royal Side Run skoleløbet, kan du sagtens være frivillig på andre opgaver også.
City- og busguider
Der kommer rigtig mange gæster til vores by, som danner ramme om både tre fantastiske løb, underholdningszoner, madboder og meget mere.
Hvis du godt kan lide at tale med mennesker og vil hjælpe os med at give dem den allerbedste velkomst og oplevelse i Herning, så er det lige en opgave for dig. Der vil blive en briefing inden afviklingen, så I er godt forberedte. Det er en fordel, hvis du kender lidt til Herning, men det vigtigste er, at du har lyst til at yde gæsterne en god service og hjælpe dem på vej.
Opgaverne løses i shuttlebusserne, i start- og målområdet og rundt omkring i byen mandag 29. maj klokken 8.00-16.00.
Parkeringsanvisere
Der bliver etableret parkeringsområder uden for byen. Der er brug for nogle frivillige, som kan hjælpe gæsterne med at komme godt på plads på parkeringspladsen, finde vej til og holde orden på/ved shuttlestoppet.
Opgaven bliver løst på p-områderne udenfor byen mandag 29. maj klokken 8.00-16.00.
Ad hoc frivillige
Der er brug for frivillige, som ikke har brug for at vide præcis, hvad opgaven er, inden de møder på frivilligjob. De skal være klar til at smøge ærmerne op – eller holde pause, når der ikke er så mange opgaver.
Opgaverne kan for eksempel bestå i følgende:
- Pakning af diverse
- Klargøring af stande/infoboder
- Uddeling af forplejning til frivillige
- Hjælp i underholdningszonerne
- Back stage
- Opsætning af rutemarkeringer
- Skiltning i byen
- Afløsning på andre teams ved sygdom eller hvis der ikke er nok frivillige på et team
– og meget mere. Det er altid ok at sige fra, hvis der er noget, du ikke kan eller ikke har lyst til.
Der er brug for ad hoc frivillige søndag 28. maj og mandag 29. maj i løbet af dagen.
Opsætning og nedtagning
Der er brug for en flok frivillige, som kan håndtere såkaldt ”cykelhegn”, der skal bruges som afspærring og vejvisning på ruterne. Det skal dels fordeles på ruten, sættes op og noget af det skal monteres med bannere.
Arbejdet foregår formodentlig lørdag 27. maj, helt sikkert søndag 28. maj, og mandag 29. maj fra tidlig morgen indtil hegnene er samlet sammen igen. Mellem løbene er der brug for, at hegn bliver flyttet, og denne opgave bliver kombineret med at være flagpost de steder, det er aktuelt.
Vi skal også bruge en flok frivillige til opsætning og klargøring af start- og målområderne. Arbejdet vil sandsynligvis foregå søndag 28. maj og mandag 29. maj. De fleste frivillige i denne gruppe har ikke opgaver under selve løbene, så du kan dermed selv deltage. Der er mulighed for at dele vagterne, så det ikke er hele dage.
Startområde-frivillige
Der er brug for frivillige til en række opgaver i startområdet. Området skal klargøres med skilte, beachflag, startmarkeringer, affaldsspande med videre. Boderne/stande med byttebørs (tøjbytning), bagage- og værdiopbevaring samt information skal bemandes, ligesom området skal holdes pænt og opryddet, skraldespandene tømt med videre.
Der er også brug for frivillige til at hjælpe løberne på plads inden start, så flowet holdes. De fleste opgaver løses udelukkende mandag den 29. maj mellem kl. 8.00 og 16.00, men der er brug for, at nogle frivillige også er med til opstilling/klargøring af området søndag.
Målområde-frivillige
Der er brug for frivillige til at bemande målområdet. Vi skal have uddelt medaljer, frugt, müslibarer og vand umiddelbart, når løberne kommer i mål. Det kræver både frivillige til selve uddelingen, frivillige til opfyldning og frivillige til at sørge for et godt flow (især i spidsbelastninger). De fleste opgaver bliver løst mandag 29. maj mellem klokken 9.00 og 16.00, men der er brug for, at nøglefrivillige møder søndag for at klargøre områderne.
Underholdningszoner og drikkedepot-frivillige
Der er brug for frivillige til bemanding af drikkedepot på 10 km-ruten. Vi skal have sat borde op, vi skal have hentet og opfyldt vand op, og vi skal give vand til løberne. Vi skal også sørge for at samle affald op i drop-zonen. Opgaven bliver løst mandag 29. maj klokken 9.30-14.00. Underholdningszoner er forskellige steder på ruten, og der vil være opgaver i tidsrummet klokken 8.00-19.00.
Rute-frivillige og flagposter
Der er brug for en del frivillige, som under løbene er placeret rundt på ruterne. Opgaven er dels at vise vej/retning, men du skal også sørge for, at afspærringer bliver overholdet, og så skal du kunne flytte afspærringer ved eventuel udrykning og lignende. Det er også opsyn med pressepodier.
Opgaven foregår mandag 29. maj klokken 9.00-16.00.
Kontaktinfo
Michelle Marie Østergaard Johnsen
Kulturkonsulent
Mobil: 22808224
Pia Trab Worm
Projektleder og kulturkonsulent
Tlf.: 96288634
Mobil: 51189094
Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.