Hold arrangementer i anlæg og parker og på offentlig plads

Vigtig information før du søger

De 2 selvbetjeningsløsninger minder om hinanden, men der er forskel.

Skal du søge om at låne areal på Markedspladsen, skal du søge om areal (Log på 'Søg om brug af kommunalt areal' og du føres til Råden over vej).

Skal du derimod søge om et arrangement på øvrig offentlig plads, skal du søge om areal til arrangement (Log på 'Søg om brug af kommunalt areal til arrangement').

Søg om tilladelse til arrangement på en offentlig plads

Vil du gerne bruge en af de offentlige pladser til et arrangement?

Det kan for eksempel være til en koncert, et kræmmermarked, en sportsbegivenhed eller andet?

Så er du havnet det helt rette sted.

Her kan du søge om tilladelse til at låne for eksempel Torvet, dele af gågaden, Markedspladsen, Tinghuspladsen, Vildbjerg, Aulum og så videre.

Det er også muligt at låne et område i Hernings smukke natur, hvis du søger om det.

Brug af parker og grønne områder

Hvis du vil rejse et tivolitelt eller stille et tivoli op på et offentligt grønt areal eller ved et idrætsanlæg, skal du søge om tilladelse.

Det gør du via selvbetjeningsløsningen 'Søg om brug af kommunalt areal'.

Husk byggetilladelsen

Transportable telte skal have en byggetilladelse, medmindre de er certificeret efter reglerne i certificeringsordning for transportable telte og konstruktioner.

Læs mere om byggetilladelser

Book sportspladser eller idrætsanlæg

Hvis du gerne vil bruge et idrætsanlæg til byfest, sportsfest, kræmmermarked og så videre, skal du søge tilladelse. Det gør du via selvbetjeningsløsningen 'Søg om brug af kommunalt areal'.

Har du spørgsmål?

Du er velkommen til at kontakte Drift og Service, hvis du har brug for flere informationer.

Drift og Service, Tlf.: 96 28 83 80, mail: drift@herning.dk

Den Digitale Hotline

Brug for hjælp til digital selvbetjening? DDH logo

Ring 70200000 - dag, aften og weekend